24 Mart 2009 Salı

Çiğdem Gündeş'e eşlik etmek bir onur

Çocuk edebiyatımızın naiv kalemlerinden sayın Handan Derya'nın müdürlük görevini sürdürdüğü okula davet edildim. Çocukların masalcı ablası, ödüllü yazar Çiğdem Gündeş "Çocuklarımıza bebeklikten okuma alışkanlığı kazandırma" üzerine bir sunum gerçekleştiriyor. Hem de çocuklara değil annelerle babalara.

"Yapabilir miyiz?" diye sordular. "Evet, evet, evet" dedim ve anlatılanları interaktif oyunlarla özetleyerek parodi haline soktum ve sahneye fırladım.

Çiğdem Gündeş'le konuşmaya ara vererek oyun oynadığımız anlardan. Yazarlığı bir yana oyunculuğu da harika Çiğdem Gündeş'in. Bazı velilerin de katıldığı oyunlarda izleyenler de oynayanlar da çok eğlendiler.

Ümit Kireççi, Çiğdem Gündeş, Handan Derya bir arada.
Gerisini sayın Handan Derya anlatsın:
Değerli arkadaşlar;

Sevgili Çiğdem Gündeş, velilerime yönelik 'Çocuklar neden okumuyorlar' konulu harika bir sunu gerçekleştirdi. Ve sevgili Ümit Kireççi bizi yine yalnız bırakmadı, Çiğdem Gündeş ile birlikte çok güzel bir program oluşturdu.

Okullarda,panellerde sık sık ele alınan konu, bir saat içinde en güzel biçimde, skeçlerle süslenerek üstelik konukların ve velilerinde etkinliğe katılmasıyla gerçek bir şölene dönüştü. Konuğum olan yönetici arkadaşım, "Bizlerin sürekli ele aldığımız üzerinde durduğumuz bu konu bundan daha güzel anlatılamazdı' diye duygularını dile getirdi.
Futbol maçı ve dizi film izlemeyi çocuğunu dinlemeye yeğleyen anne babalar, çocuğa yasak savmayla zoraki masal okuyan ebeveynler, 'kitap oku', illede şu kitabı oku' baskısı altında kalan çocuklar sevimli komik skeçlerle dile getirildi. Velilerim büyük bir lgiyle izlediler,'çok güzeldi','anlattı kları her şey bizde de yaşanıyor', 'hatalarımı farkettim' çok yararlandım' sözleri dillerden düşmedi. Bu arada arkadaşlar 'Bebeğimi Seviyorum, Ona Kitap Okuyorum' projesini de anlattılar. Proje büyük ilgi topladı.
Bence aynı zamanda eğitimci de olan yazar arkadaşlar Çiğdem Gündeş-Ümit Kireççi etkinliğinden velilerini mahrum etmesinler.Eminim beni kırmadıkları gibi sizi de kırmazlar ve çağrınıza yanıt verirler.
Varolun sevgili arkadaşlarım.Çok teşekkürler...
Handan Derya"

Bu çalışmada yer almaktan onur duydum! Devamına artık...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder