28 Mayıs 2019 Salı

Bir Garip Zagor Macerası "Allah'ın Eli"

"La Mano di Allah" dilimizde yayınlandı mı bilmiyorum. Yayınlandıysa da hangi isimle yayınlandı dönüp bakınmam gerek. Yeterli bilgiye ulaşabilirsem bir sonraki yazımı daha genişleterek paylaşırım. Diyordum ki buldum...


1971 yılında yayınlandığını öğrendiğim bu maceranın sayısı 75. Yazarı Guido Nollita, çizeri aynı zamanda kahramanın yaratıcısı da olan Gallieno Ferri. 

La Mano di Allah, Allah'ın Eli anlamına geliyor. Fantastik dünyalarla fani dünya arasında maceralar yaşayan kahramanımız Zagor okuyucularının da bildiği üzere zaman zaman kültürler arası geçişlere de tanık olmaktadır. Bu nedenle ben kendi adıma resimdeki "el"e de "Allah" adına da şaşırmadım. 

Barış ve dostluk yanlısı kahramanın bu macerasında herhangi bir kültüre hakaret niyeti taşımadığını da rahatlıkla söyleyebiliriz. En azından özet bana bunu aktarıyor:

 "Allah'ın Eli", Arap şeyh Mohamed El Kabir'in boynunda taşıdığı ve birçok hırsızı cezbettiği şahane bir mücevherdir. Bu hırsızlardan biri; işin kötüsü mücevheri çalmayı başarmış da olan, Zagor'un eski tanıdığı Guitar Jim'dir. Öfkeli El Kabir, Gitar Jim'i avlıyor ve haklıyken haksız konuma düşerek arkasında uzun bir kan izi bırakıyor. 

Bu macera iki sayı sürmüş: 75 ve 76 (LO SCEICCO NERO). 

Ülkemizdeyse LAL Kitap'ın başarılı yayıncılığıyla okura sunulmuş. Zagor Klasik Maceralar Dizisi 21. cilt içinde yer alan maceranı bizdeki isimleri "Mabudun Eli" ve "Kara Şeyh".  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder